
Beírsz egy kulcsszót, megjelenik előtted a Google találati lista, majd jön a kicsattanó öröm – te vagy az első helyen! Azonban sajnos egyáltalán nem biztos, hogy mindenki más számára is a te oldalad jelenik meg legelöl…
A Google találati lista rejtelmei
Hogyan is ellenőrizd, hogy hányadik helyen vagy? A módszer, hogy megnyitod a Google-t és elkezded megszámolni, hogy hányadik vagy, hosszadalmas és nem jó megoldás. Ennek az egyik oka, hogy lehet, hogy a honlapod valahol a 100-150. hely körül mozog éppen. Időigényes és ráadásul akkor csupán egyetlen egy kulcsszó alapján kerestél rá a honlapodra, holott ezen felül még legalább 5-6 főbb kulcsszó alapján szívesen tájékozódnál.
A másik hátulütője, hogy a Google találati lista minden felhasználó számára más eredményeket mutathat. Számít, hogy a felhasználó földrajzilag hol helyezkedik el, látogatta-e már korábban a weboldaladat, még az is befolyásolja az eredményt, hogy milyen platformról használja a keresőt.
Ha szeretnéd az összes fellelhető kulcsszavad tekintetében kielemezni, hogy hol szerepelsz, akkor mindenképpen valamilyen szoftver segítségét kell igénybe venned. Számos szoftver létezik, amely alapján elvégezheted a feladatot. A legjobb szoftverek több száz kulcsszót tudnak ellenőrizni időszakos lebontásban, úgy hogy utána az eredményeket le is tudod menteni a számítógépedre.
Mitől függ, hogy hányadik vagy?
A Google találati lista találati eredményét sok minden befolyásolja, például:
- Milyen linkek mutatnak rád?
Milyen oldalak mutatnak rád és milyen kontextusban, milyen linkkel? A rád mutató oldalnak milyen a helyezése? Sokkal többet ér egy olyan oldalról rád mutató link, amelyikre szintén sok-sok link mutat, mint több olyan oldalról érkező, amelyik szintén induló, kis oldalnak számít.
- Milyen a honlapod tartalmának minősége, a szövegezése, a struktúrája? Mennyire látogató barát az oldalad?
Mit jelent az, hogy keresőbarát? A Google azokat az oldalakat helyezi előre, amelyeket a látogatók szeretnek. Számos olyan beállítás, szövegezési kérdés van, amely alapján a Google eldönti, hogy a látogatók számára értékes-e az oldalad. Számít, hogy milyen az oldalad elrendezése, milyen hosszúak és mennyire könnyen olvashatóak a cikkeid, milyen stílusokat használsz. Kiemelkedően fontos, hogy egyedi (nem másik oldalról átmásolt) és sok hasznos információt tartalmazzon az oldalad.
Végül plusz egy hasznos információ – a Google találati lista alján…
Ha az oldalad az első oldalon van, de az oldal alján, akkor sokkal kevesebb látogatottság fog érkezni, mintha a második oldal tetején szerepelnél. Ennek oka, hogy az emberek görgetés helyett sok esetben inkább átkattintanak a következő oldalra.
Összegezve, az első oldalra való kerülés feltétele, hogy felhasználóbarát legyél, jól legyenek beállítva az oldalad technikai paraméterei, és hogy a linképítést se hanyagold el!
Leave a Reply