SEO eszközök, amelyek nélkülözhetetlenek a sikerhez

Akinek van honlapja, legyen az céges, vagy akár csak hobbi honlap, az biztosan hallott már a keresőoptimalizálásról. A keresőoptimalizálás (angolul SEO, vagyis Search Engine Optimization) sikeres űzéséhez elengedhetetlenek a SEO eszközök.

  1. Google Webmester Eszközök
  2. Google Analytics
  3. Google Kulcsszótervező
  4. Seo Pluginok

A Google Webmester Eszközök

Talán nincs is fontosabb annál, hogy pontosan tudd, hogy éppen hányadán is áll a honlapod! Ha nem ellenőrzöd időről időre, hogy milyen irányban haladsz, akkor akár az is lehet, hogy az oldalad stagnál vagy éppen, hogy egyre rosszabb eredményeket mutat. A SEO eszközök között tehát kiemelkedő helyen szerepelnek a különböző statisztikai kimutatást végző programok.

Vannak teljesen ingyenes mérésre alkalmas szoftverek, amelyek bőven elegendőek egy átlagos vállalkozó számára. Ilyen például a Google webmester Eszközök, amely az egyszerű látogatottsági adatokon túl számos másra is hasznosítható.

A programon keresztül ellenőrizheted, hogy a Google szerint melyek a honlapodra jellemző kulcsszavak. Ha nem a megfelelő szavakat látod, akkor gyanakodhatsz, hogy valamit bizony rosszul csinálsz.

Ellenőrizheted, hogy vannak-e hibák az oldaladon – például egy megszűnt oldal után hátramaradt URL is okozhat látogatói elégedetlenséget. Átnézheted, hogy milyen rád mutató külső és belső linkekkel rendelkezik a lapod.

A program hatalmas előnye még, hogy cikkenként, kulcsszavakra bontva ellenőrizheted, hogy éppen hányadikként szerepel az adott tartalmad a Google listáján. Láthatod, hogy hányan látták a listán az oldaladat és ezek közül hányan kattintottak át, amelyből egy százalékos kimutatást is végez a szoftver.

Ne várj azon nyomban eredményeket, amint belépsz a Google Webmester Eszközökbe, ugyanis a Google-nek szüksége van egy kis időre, amíg alaposan feltérképezi a honlapodat. Ez az idő körülbelül hat hetet jelent.

Egy nem rég indított oldalam eredményei például így néznek ki:

Seo eszközök

Google Analytics

Honnan jöttek a látogatók, mi késztette őket, hogy megnyissák az oldaladat? Mik a pontos látogatottsági adatok?
Kimutatásokat, jelentéseket készíthetsz. Külön mérheted az oldalad különböző aloldalainak teljesítését.

Segítségével nem csak az oldaladat, de a hirdetéseidet is optimalizálhatod, hogy azok még hatékonyabban működjenek és egyetlen befektetett forint se vesszen kárba.

Kulcsszó tervező szoftverek

A kulcsszó tervezés legfontosabb része természetesen a fejedben játszódik le. Hiszen te vagy az, aki pontosan meg tudod mondani, hogy miről szól az oldalad. Melyik az az 5-6 szó, amely magába foglalja a honlapod tevékenységét.

A fő kulcsszavaidat könnyedén megállapíthatod, de remek ötletekkel szolgál a Google Adwords, ha esetleg elakadnál. A szoftver olyan tekintetben is segítségedre lehet, hogy megmutatja, hogy átlagosan mekkora keresés történik az adott kulcsszóra, így könnyebben tudsz dönteni.

Pontosan tudsz mérlegelni abban a tekintetben is, ha például nem tudod eldönteni, hogy egyes vagy többes számban írd ki az adott kulcsszót. Az Adwords erre is választ ad, ugyanis megmutatja, hogy melyik variációban nagyobb a keresés!

Ha megvannak a kulcsszavaid, akkor az Übersuggest.io nevű weboldal fog segítségedre lenni a folytatásban. Ha az oldalon feltüntetett keresőbe beírod az egyik fő kulcsszavadat, akkor megtudhatod, hogy a felhasználók milyen szövegkörnyezetben szokták beírni ezt az internetes keresőbe.

A torta szót beírva például a következő eredményeket kaptam:

Kulcsszó tervező

Ha a jövőben az itt kapott kulcsszavakra írod meg a cikkeidet, az hatalmas segítséget fog nyújtani az oldalad fő kulcsszavának megerősítésében.

Seo eszközök – wordpress környezetben

WordPress oldalak esetében hatalmas segítséget nyújt a Yoast SEO bővítménye. Ha seo eszközök jönnek szóba, akkor ez az a kiegészítő, amit semmiképpen ne felejts el feltelepíteni!

Azon túl, hogy számos technikai beállítást meg tudsz vele valósítani, a program segítségedre lesz a szövegírásban is! Pontról pontra összeszedi számodra egy cikk megírásánál, hogy mi az ami keresőoptimalizálás szempontjából jól van az adott cikkedben és mi az, amin még változtatnod kell.

Yoast - seo plugin

Ha nem is vagy a szövegírás mestere, az instrukciók alapján sokkal könnyebb dolgod lesz. Bár az is igaz, hogy nem szabad minden pontját készpénznek venni! Az első és legfontosabb szempont, amit a program képtelen vizsgálni, hogy a szöveg, amit írtál természetes-e. Sokkal többet ér egy 250 szavas cikk, ha annak minden mondata értékes, mint egy hosszú, de semmitmondó szöveg.

Megosztás bővítmény

Talán mondanom sem kell, hogy mekkora segítség a keresőoptimalizálás számára a különböző közösségi médiákban való megjelenés. Ha mást nem is, egy Facebook megosztási, kedvelési lehetőséget mindenképpen jeleníts meg a portálodon!

Miért? Mert lehet, hogy a látogatód szívesen megosztaná a barátaival a cikkedet, ha lenne rá mód, de ha nem lát rá egyszerű megoldást, akkor nem biztos, hogy bajlódni fog a portálod Facebook oldalának megkeresésével. Aztán lehet az is, hogy bár megosztani nem szeretné a cikkedet, de szeretne értesülni a jövőben megjelenő újdonságaidról és mondjuk szívesen követne téged a közösségi portálokon is. Ne bízz benne, hogy bárki is felkeres, hiszen még a legelkötelezettebb látogatóid/vásárlóid között is van olyan, aki kihagyná ezt a lépést!

A pluginok között rengeteg ilyen problémára írt programot találsz, amelyek ingyenesen használhatóak. Választhatsz az egyszerű, kisméretű gomboktól kezdve a mi oldalunkon is látható bejegyzésekkel együtt látszódó designig bezárólag bármilyen megosztási bővítményt.

Az általunk használt plugin előnye, hogy nyomon követheted a Facebook eseményeket anélkül, hogy elmennél az portálról. Ezen felül külön-külön kedvelheted a cikkeket, megoszthatod őket és az oldalt is kedvelheted. Nem foglal nagy helyet, ízléses és praktikus megoldás.

A láblécet is használd ki!

A lábléc nem csak arra jó, hogy feltüntesd benne az impresszumot és az elérhetőséget. A lábléc (és egyébként az oldalsáv is) egyben egy lehetőség is, hogy újból kirakhasd néhány fontosabb tartalmad linkjét. Ugyanis minél több helyről utalsz, linkelsz egy adott tartalomra – különösen, ha a főoldalról érkezik a linkelés -, annál jobban mutatod a Google felé, hogy számodra ez a tartalom kiemelkedően fontos.

A főoldalról érkezett linkek sokkal többet érnek, mintha szimplán csak egy cikkedben utaltál volna rá. Éppen ezért ajánlott egy-két cikkedet – ,ami valóban nagyon fontos – kint tartani a főoldalon, amíg aktualitását nem veszti.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*