Mi a SEO? Honnan indult és merre tart?

mi a seo

A SEO egy mozaik szó, amely a Search Engine Optimization szóból származik, amelynek a magyar megfelelője a keresőoptimalizálás. Mi a SEO módszere és hogyan lett szerves része a honlapok működésének?

Mi a SEO? Egy kis történelem…

Szerintem senkit nem lepek meg azzal, hogy a SEO azóta létezik, mióta megjelentek a különböző internetes keresők a világhálón. Az első internetes kereső azonban nem a Google volt, hanem a még ma is létező ALIWEB, amely 1993-ban kezdte meg működését.

A honlapokat ebben az időben kulcsszavak alapján rangsorolták – amelyik oldalon többször szerepelt az adott kulcsszó, az előrébb került a listán. Ezt követően már az is számított, hogy mekkora a honlap látogatottsága. Később már ez sem volt elég és azt is figyelemmel kísérték, hogy a látogatók mennyi időt töltenek egy-egy weboldalon. Aztán persze időről időre egyre bonyolultabbá tették a rangsorolást – jöttek a link figyelések és így tovább.

mi a seo

Ma a legfontosabb internetes kereső keresőoptimalizálás szempontjából a Google, amely világszerte a legismertebb kereső. Ameddig ez nem változik, addig a honlapok tulajdonosainak, illetve a SEO szakembereknek is arra kell törekedniük, hogy a Google keresőrobotját nyűgözzék le.

Fontos leszögezni azt is, hogy az emberek ma már nem egyszavas (short tail) kulcsszavakat írnak be a keresőbe, hanem akár egész mondatokra keresnek rá (long tail). Nem elég tehát egy vagy két fő kulcsszavadra összpontosítani, hanem azokra a kulcsszavakra is építeni kell, amelyek a fő tevékenységeddel kapcsolatban állnak.

Mi a SEO fő feladata?

A keresőoptimalizálás két fő részre bomlik, amit on-page és off-page feladatoknak hívunk. Magyarul tehát az előrejutás érdekében figyelni kell az oldalon belüli és az oldalon kívüli SEO feladatokra is.

Nem elég az oldal tartalmát és technikai hátterét tökéletesíteni, ha a legjobb eredményeket szeretnéd elérni. Szükség van rá, hogy az oldalt külső megoldásokkal is támogasd. Például más oldalakról történő linkeléssel, a videó megosztó portálok használatával, illetve a közösségi médiában lévő jelenléttel. A kettő feladat kiegészíti egymást, és ha az egyik felét elhanyagolod, akkor sosem érhetsz el teljes sikert!

Mi a SEO célja?

A SEO célja, hogy a honlapod és ezáltal a vállalkozásod eredményeket érjen el – a találati listán előrébb jusson, több látogatót vonzzon és ezáltal több vásárlást, szolgáltatás igénybevételt produkáljon.

Egyszóval a hírneved fog növekedni. A vállalatod iránti megnövekedett kereset magával húzza a magasabb piaci értéket is.

A legjobb az egészben, hogy szemben a drága és gyorsan lefutó marketing megoldások mellett, a keresőoptimalizálás hosszú távú folyamat. Tény, hogy az eredményeket lassabban lehet kimutatni, de maximálisan kárpótol, hogy a sikert is jóval tovább élvezheted és jóval kedvezőbb feltételek mellett.

Másfelől, míg egy újságban feladott hirdetés vagy egy rádióban bemondott szponzorált tartalom többségében olyan emberekhez jut el, akinek nem nyújt megoldást a terméked vagy szolgáltatásod a problémájára, addig a SEO közel 100%-ban releváns látogatókat vonz a honlapodra. Miért? Mert a keresőben az ember nem random nyitogatja meg az oldalakat, hanem előbb beír egy kulcsszót és ez alapján keres. A kulcsszó, amit beír, az foglalkoztatja, arra van igénye, így ha te a problémájára kínálsz megoldást, nagy eséllyel fog téged választani. Persze a találati listán való előrekerülés csupán a feladat egy része – nem elég, hogy a látogató megnyissa a honlapot, hanem ott is kell tartani!

A honlapnak úgy kell kinéznie, hogy ne riassza el a vendégeket. Emellett olyan tartalommal kell ellátni, ami maximálisan megadja számára a szükséges információkat. Egy jól működő honlap választ ad a látogató felmerülő kérdéseire és megoldást nyújt a problémáira.

Ha a látogató belekeveredik a weboldal tartalmába, nem tud eligazodni a menüpontok között és fogalma sincsen róla, hogy valósíthatja meg a vásárlást vagy hogyan léphet kapcsolatba az oldal üzemeltetőjével, akkor hiába a SEO, nem fogod tudni megtartani vendégeidet. Egy másik cikkünkből megtudhatod, hogy hogyan tartsd meg a látogatókat.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*