Mekkora az optimális kulcsszó sűrűség?

kulcsszó sűrűség

Ha keresőoptimalizált honlapot szeretnél létrehozni, akkor az egyik alap dolog, amivel tisztában kell, hogy legyél, hogy hogyan kell megírni egy cikket és hogyan kell bánni a kulcsszavakkal – például mekkora az optimális kulcsszó sűrűség?

Nem csak maga a megfogalmazása jelent kehívást, hanem arra is ügyelni kell, hogy a cikk megfeleljen azoknak a keresőoptimalizálási követelményeknek, amelyekre a keresőrobotok „felfigyelnek”.

A legalapvetőbb dolog, amit tudnod kell, hogy mi is az a kulcsszó

Sokan úgy gondolják, hogy a kulcsszó az azt a szót takarja, amelyről a cikk szól. A valóság azonban az, hogy a kulcsszó még csak nem is feltétlenül egy szóból áll és sokkal többet jelent, mint egy tartalom egy-két szavas összefoglalása. A kulcsszó nem más, mint amit az olvasó beír az internetes kereső, például a Google kereső rublikájába. Ez lehet egy szó, lehet egy kifejezés, de akár egy egész mondat is!

Vegyünk egy példát. Ha te beírod a Google keresőbe, hogy „lovas ruházat”, akkor az ezen a kulcsszó alatt megjelent áruházak kínálatai és az ebben a témában megírt blogok bejegyzéseit fogod megtalálni.

Mi az, ami erősebbé tesz egy kulcsszót?

Azon túl, hogy egy szövegnek mekkora a kulcsszó sűrűsége, az is számít, hogy az adott szó hol helyezkedik el a szövegen belül. Érdemes beletenni például már rögtön a cikk címébe és a bejegyzés líd részébe. Az is jelenthet segítséget, ha a cikk kiemelt szövegrészeinél is megjelenik.

Honnan jönnek a kulcsszavak?

A kulcsszavak között három fajtát különböztetünk meg. Vannak a főoldali kulcsszavak, a bejegyzés kulcsszavak és a kategória kulcsszavak. A kulcsszókutatást ennek tekintetében kell elvégezni, tehát, hogy az eredményeket hol kívánod felhasználni.

A főoldalra nyilvánvalóan azok a kulcsszavak kerülnek, amelyek átfogó képet mutatnak a honlapodról. Ügyelni kell rá, hogy a főoldalra ténylegesen a fő kulcsszavaid kerüljenek, tehát ne próbálj mindent a főoldalra bezsúfolni.

Ha megvannak a fő kulcsszavak, akkor, hogy megerősítsük őket, azok alapján bontjuk le a további lehetőségeket. Példaképpen, ha egy macskás oldalam van, akkor a macska játékok kulcsszó lehet esetleg a főoldali kulcsszavam. Ha a kulcsszókutatást erre a szóra végzem el, akkor valószínűleg csupa olyasmi eredményt kapok, hogy macskavár, macskakaparó, macska egér, stb.

Tételezzük fel, hogy ezekre a szavakra kisebb a keresés, de kevesebb a konkurencia is! Amennyiben ezekre építem fel a weboldalt, akkor mivel kevesebb a versenytárs és előkelő helyen szerepel a találatban az adott tartalom, így több látogatót fog vonzani és mivel sok kicsi sokra megy, a főoldali kulcsszavakra is pozitív hatát gyakorol. Sokkal előbb lesz, jóval nagyobb eredménye ennek a módszernek, mintha a macska játékok szóra írnék nagyobb mennyiségben cikkeket.

A kulcsszókutatást ország, keresési gyakoriság és persze a konkurensek figyelembevételével osztályozzuk.

kulcsszó sűrűség

Egyáltalán mi az a kulcsszó sűrűség?

A kulcsszó sűrűség egy százalékos arány, amely azt mutatja meg, hogy a cikkben hányszor fordul elő az adott kulcsszó. Ha van például egy 400 szavas cikked és a kulcsszó hétszer szerepel benne, akkor a kulcsszó sűrűség 1,75%.

Mi a helyzet a szinonimákkal és a helyesírással?

Jogosan merül fel a kérdés, hogy a vizsgáló robotok képesek-e meghatározni a választékos fogalmazás miatt használt szinonimát vagy mi van, ha az olvasó mondjuk nem külön, hanem egybe írja be a keresőbe a kulcsszót.

Amit jó előre leszögezni, hogy ezek számítógépes programok, amelyeket emberek írtak meg és a szerint működnek. Valószínűleg nem olyan kifinomult a rendszer, hogy képes legyen meghatározni, hogy te csupán elütöttél valamit, rosszul tudtad a helyesírási szabályt vagy helyettesítő szót használtál. Ezek a szavak mind-mind új kulcsszóként értendőek a robot számára.

Csak a cikkekben számít a kulcsszó sűrűség?

Egyáltalán nem. A honlapod mindenegyes oldala, aloldala, bejegyzése szól valamiről, amit a robot külön vizsgál. Más a kulcsszó sűrűsége a főoldaladnak és más a cikkeknek, a gyűjtőoldalaidnak. Minden egyes megnyitott lapnak megvan, hogy melyek a kulcsszavai és ezeknek sűrűség értéke nyílván néhol magasabb lesz, néhol alacsonyabb. Valószínűleg a főoldalon lesz a legmagasabb, hiszen ide teszed a legfontosabb dolgokat, itt mutatod meg legelőször az olvasódnak, hogy miről szól az egész weboldal.

Mennyi az optimális kulcsszó sűrűség?

Nyilván már kíváncsian várod, hogy végre mondjak egy számot, amellyel egészen biztosan elfoglalhatod a Google első pár találati helyét az oldaladdal.

Konkrét számot mégsem fogok mondani, mert félő, hogy ezt követően a fejedben ez a szám fog ragyogni és addig csűröd csavarod a szavakat, amíg nem a megfelelő értéket látod magad előtt. Egy cikk akkor jó, ha nincsen túlerőltetve. Szerintem már magad is rájöttél, hogy ez a cikk a kulcsszó sűrűség kulcsszó alatt fog megjelenni, de csakis azokon a helyeken használom, ahol valóban beleillik a szövegbe. A túlerőltetett cikk egyrészt taszítja a látogatókat, másfelől az így előre ugráló honlapok problémáját már a robotok (és programozóik) is felismerték.

Képzeld el, hogy a keresőrobot egy tanár. Ha kéri, hogy írjál meg neki egy 20.000 karakteres dolgozatot és te minden második sort megtöltesz egy felesleges szóval, hogy kevesebb munkával érj el eredményt, akkor számíthatsz rá, hogy lebuksz vele.

Elsősorban nem a kereső oldalakat kell lenyűgöznöd a tartalmaddal, hanem a látogatóidat! Ha a tartalmad elég jó ahhoz, hogy az oldaladra kattintsanak és ráveszed őket, hogy elolvassák a cikkedet, megnézzék a termékeidet, akkor azt a Google is jutalmazni fogja – hiszen ez számít igazán!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*