Honlap ötletek – hogy tarts meg a látogatót?

honlap ötletek

Ezúttal honlap ötleteket hoztam számodra arra vonatkozóan, hogy melyek azok az elemek, amelyek kerülendőek, illetve honlap típustól függően hogyan érdemes kialakítani a weboldalt.

Mitől jó egy weboldal?

Először is gondoljuk végig látogató szempontjából, hogy milyen is a jó weboldal? Hol maradnak szívesen a látogatók? Mi az az út, amelyen végig kell vezetned a látogatódat ahhoz, hogy visszatérő vendéggé váljanak?

Az első és legfontosabb dolog, hogy a látogatóban bizalmat kell keltened. Ha odatéved az oldaladra, akkor érezze azt, hogy olyan környezetbe csöppent, amely hitelességről, magabiztosságról, vendégszeretetről tanúskodik. Érezze úgy, hogy egy igényes ember áll az oldal hátterében, aki nem akarja őt becsapni és rákényszeríteni semmire.

Ha a bizalom kialakult, akkor el fogja hinni azokat a dolgokat, amelyeket közvetítesz felé, biztos lesz benne, hogy nem fog benned csalódni, és hogy jót akarsz számára. Ha ezt elérted, akkor követni fogja a kéréseidet és el fogja mondani a tapasztalatait másoknak is. A jó hír, hogy minél több embernek mondja el a pozitív benyomásait veled kapcsolatban, annál többen fognak érdeklődni és annál többen fogják meglátogatni az oldaladat.

Melyek azok a dolgok, amelyek hitelességre utalnak?

Az első és legfontosabb, hogy felvállalod önmagad. Megadod, hogy ki vagy, mit csinálsz, mi a célod, mik az elérhetőségeid és minden olyan fontos információt, amelyek szükségesek. Ha az emberek azt látják, hogy nyitott könyv vagy számukra, az azt sugallja, hogy neked nincsen titkolni valód.

Mi az, ami riasztó lehet a látogatók számára?

Ha azt látod a statisztikákat vizsgálva, hogy több látogató azon nyomban becsukta az oldaladat a megnyitást követően, akkor valószínűleg valami olyasmit láttak, amelyek azonnali távozásra késztette őket. Vagy bár ott marad, de például webshop esetében visszavonja a vásárlási szándékát.

honlap ötletek

Honlap ötletek, amelyek taszíthatják a vendéget:

  • Honlapba beültetett különböző hangok. Régen divat volt a honlap tulajdonosok között, hogy mint az áruházakban, aláfestő zenét illesztettek be a látogatók számára. Ez ma már kifejezetten taszító a legtöbb ember számára. Sokan még csak nem is számítanak a hangeffektre és megijednek tőle, vagy nem találják hol lehet kikapcsolni, esetleg egy idő után idegesítővé válik számukra a dallam, pedig maga az oldal tartalma iránt érdeklődne.
  • Nem támogatott platform. Bár a honlap nagy része elérhető mobilról, megrendelést már nem tud feladni? Biztos lehetsz benne, hogy ha nem vagy egyedi a piacon, akkor a bosszúság elég nagy lesz ahhoz, hogy másik szolgáltató/áruház után nézzen.
  • URL nélküli gombok. A kapkodásban talán minden szerkesztővel előfordult már, hogy egy-egy link lemaradt a képről vagy gombról. Ez addig nem is baj, amíg rendszeresen betartod a munkád ellenőrzését. Abban az esetben, ha a látogató veszi észre, könnyen lehet, hogy kiábrándul az oldaladból, hiszen nem tudja, hogy hogyan kerülhetné meg a gombot.
  • Túlzsúfolt honlap, rendszerezetlen kinézet – a honlap akkor jó, ha tiszta és átlátható. Ha minden egyes centi helyet kihasználsz, az pont olyan, mintha a ruhásszekrényben összekavarnád a ruháidat, aztán megpróbálnád megtalálni a kedvenc felsődet. Kihívás! Az emberek ma már nem szentelnek annyi időt a kutakodásra, főleg, hogy megannyi alternatív lehetőség van a problémák megoldására.
    • Eklektikus vagy beleolvadó színek, felesleges gifek, aránytalan méretű képek használata. Törekedj rá, hogy az oldalad az átláthatóságon túl olvasható is legyen. Ha fehér lapon világosszürke betűszínt használsz, akkor nagy a kockázat rá, hogy a látogató nem fog bajlódni a szöveg elolvasásával.
    • A felesleges gifek lassítják az oldalad betöltésének idejét. Ha valakinek egyébként is le van terhelve az internete, akkor lehetséges, hogy még csak be sem fog számára töltődni az oldal.
    • Figyelj rá, hogy a képek is rendezettek legyenek! Ez ugyanis szintén az igényességedről, szépérzékedről árulkodik.
    • Ügyelj arra is, hogy például a menüpontok alatt pontosan azt találja, ami alá illik. Ha vegyszereket keres a takarításhoz, akkor ne porszívókat találjon az adott kategóriában.

Honlap ötletek, amelyek maradásra késztetik a látogatókat

  • Használj figyelemfelkeltő címeket, olyat, amiről tudod, hogy ha te meglátnád, akkor biztosan rákattintanál. A cím legyen inkább hosszabb, de tartalmas: például utaljon egy vágy kielégítésére vagy egy probléma megoldására.
  • Jó minőségű, szép vagy látványos fotók – az embereket a képek ragadják meg igazán, hiszen szeretünk képeket nézegetni, főleg, ha azok látványosak és sokatmondóak. Lehetőleg foglalja össze a fő mondanivalódat.
  • A látvány és a használhatóság közötti egyensúly megteremtése – lehet például interaktív az oldal, a lényeg, hogy ne rontsa el a honlap fő fontosságát, hogy használható maradjon!
  • Az olvasás könnyítése – segítsd a látogatót a tartalom átnézésében. A legtöbb látogató ugyanis nem olvassa el a tartalmat szóról szóra. Sőt, még azok az olvasok sem olvassák el a teljes szöveget, akik egyébként nagyon is érdekeltek a szolgáltatásodban/termékedben. Emeld ki a fontos részeket, könnyítsd meg a dolgát!
  • Vezesd a látogatót! Különösen ha webáruházról beszélünk, nagyon fontos, hogy a látogató pontosan tudja, hogy melyik lépés után mit kell tennie. Ha az egyik pontnál elveszti a fonalat, akkor könnyen kicsúszhat a vásárló a kezeid közül. Pontosan írj le neki mindent, amire szüksége lehet!
  • A referenciák feltüntetése bizalmat kelt a látogatóid részéről. Ragadd meg az alkalmat, ha van visszajelzés és tedd ki előkelő helyre az oldaladon! 🙂

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*